سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که در انتخاب برادران، ارزیابی را مقدّم ندارد، فریب خوردگیْ او را به مصاحبت با بدکاران می کشاند . [امام علی علیه السلام]

امپراطور حرفه ای

 
 
موشک 3(یکشنبه 87 دی 8 ساعت 3:41 عصر )

موشکهای کروز در کشورهای مختلف

·         کره شمالی: این کشور نوعی موشک استیکس (کرم ابریشم) را در تیرماه 1363 با برد 160 کیلومتر آزمایش کرد. موشک نخستین ، از این خانواده است و در اوایل دهه پ350 از چین وارد کره شمالی گردید و کره شمالی در اواخر دهه 1360 فن شناخت ساخت آن را بدست آورد.

·         چین: این کشور موشک (اچ- وای-ا) (سی-801- ساردین) و یا (سیss-ان-4) شبیه موشک اگزوست را در دهه 1350 توسعه داد و آن را در سال 1363 عملیاتی کرد و سپس نمونه بعدی آن موسوم به (اچ-وای-2) کمه آن (سی-802) است، با موتور توربوجت با برد 120 کیلومتر تولید نمود. این موشکهای ضد کشتی را می‌توان از زمین ، کشتی ، زیر دریایی یا هواپیما پرتاب کرد. چین تعدادی از زیردریاییهای رده رومشووهان حود را برای حمل و پرتاپ موشکهای (سی-801) از محفظه‌های خارجی سازگار کرده و همچنین عمل را برای (ی-802) توسعه داد. ضمنا برابر گزارش مجلات دفاعی دنیا از چین حاکی است که در سال 1373 توسعه نمونه بزرگتر از موشک (اچ- وای-2) با برد 180 کیلومتر در جریان است و مجددا این کشور آزمایش پروفاز یک نوع موشک کروز را با برد 600 کیلومتر به اتمام رسانده است.

·         تایوان: این کشور همانند دیگر کشورها ، موشکهای هیوفنک که عمدتا تقلیدی از موشکهای دیگر آغاز شده و هیوفنک-2 شباهت کمی به موشکهای پیش داشته و در واقع بیشتر شبیه موشکهای هاریون (آرجی ام-84) آمریکایی است و اما این موشک هسیوفنک-2 دارای جوینده‌های دو منظوره فعال و فرو سرخ برای حمله نهایی و با بردی حدود 80 کیلومتر می‌باشد و ضمنا کشور تایوان نوع هیوفنک-3 را در مرحله توسعه دارد و احتمالا با برد بیش از 300 کیلومتر خواهد بود.

·         هند: توسعه موشکهای کروز در هند چندین سال است که در حال بررسی بوده و برنامه‌های توسعه شامل نصب یک سر جنگی روی نمونه پرنده بدون خلبان لاکشیا است که توانایی یک موشک کروز را با بردی حدود 600 کیلومتر ارائه می‌دهد و شکور هند برنامه دیگری موسوم به کورال شامل نوع هندی موشک (اس اس-ان-2) (سان برن) برای نصب روی ناوشکن در پیش دارد و طرح دیگر هند موسوم به ساگریکا که یک موشک کروز زیردریایی یا کشتی پرتاب با برد حدود 300 کیلومتر دارد.

·         پاکستان: این کشور بیشتر دارای موشکهای هاریوهن و اگزوست بوده و اخرا کشور پاکستان موشکهای کروز چینی (کرم ابریشم) و موشکهای (اچ-2) و (اچ-3) آفریقای جنوبی را به خدمت گرفته است.

روسیه: کشور روسیه برنامه‌های طراحی و توسعه چندین موشک جدید کروز را در دست اجرا دارد که برنامه‌ها عبارتند از:

1.      موشک کروز فراصوت آلفا با برد 600 کیلومتر.

2.      طرح دیگری موسوم به (3-51ام) با یک موشک دو مرحله‌ای ضد کشتی که یک مجموعه سرجنگی فراصوت جدا شونده دارد و طرحهای یاخوبت و بشسن با موتورهای رم جت با بردی تا 300 کیلومتر.

3.      موشک (خ-101) برای جایگزینی موشک (ا-اس-15) کنت، با برد 300 کیلومتر در دست دارد.

و ضمنا جمهوریهای اتحاد شوروی سابق بزرگترین زرادخانه موشکهای کروز را در اختیار دارند و اکثر این موشکها زیر نظر روسیه می‌باشد و اما اوکراین و روسیه سفید و قزاقستان دارای موشکهای کروز هوا پرتاب در تسلیحات نیروی هوایی خود هستند.

فرانسه: یکی از چشم گیرترین برنامه‌های جدید با سرمایه گذاری رسمی دولتی طرح آپاچی است که رسما در آذر ماه سال 1373 اعلام شد که سه نوع از موشک کروز است و قرار شده تولید گردد و طرح آپاچی در واقع یک محفظه مربع شکل با توانایی حمل مهمات خوشه‌ای با یک سر جنگی منفرد با مجموعه هدایتی در نوک دماغه و یک موتور جت در عقب موشک است و مدل اصلی آپاچی با برد 140 کیلومتر و حمل یک محموله 520 کیلوگرمی است.

مرحله دوم و نمونه ضد تاسیات زیر بنایی آپاچی (آ-آی) بسته به میزان حمل محموله بابردی بیش از 15- تا 400 کیلومتر خواهد داشت و مرحله دوم موسوم به اسکالپ دارای بردی بیش از 400 تا 600 کیلومتر خواهد بود، موشکهای اولیه که تولید می‌شوند توسط هواپیما حمل خواهند شد و احتمال دارد بعدها برای پرتاب از کشتی یا زمین سازگار شود.


 
موشک 2(یکشنبه 87 دی 8 ساعت 3:40 عصر )

کاربردها

برابر گزارشهای اخیر وزارت جنگ آمریکا در مجله جینس/دیفنس (اول می 1996) ، هم اکنون یکصد و سی نوع موشک کروز در سرتاسر جهان در اخیتار 75 کشور قرار دارد که در 19 کشور مختلف ساخته می‌شوند. انگیزه اصلی سیاسی و نظامی برای گسترش فزآینده موشک های کروز ، توجیه پذیری بیشتر آنهاست و در حال حاضر بیش از نیمی از سیستمهای موشکی کروز در سرتاسر دنیا در حال تکمیل و توسعه برای حملات زمینی ، پیش بینی و پیکربندی می‌شوند.

تا همین اواخر ، موشکهای کروز به عنوان جنگ افزارهای هسته‌ای با حداکثر برد متجاوز 500 تا 600 کیلومتر تعریف می‌شدند و اما کاربرد عمومی آنها این تعریف را از دیدگاه کارشناسان نظامی و صنایع دفاعی گسترده‌تر ساخته و به گونه‌ای که طیف وسیعی از موشکها را در بر می‌گیرد، از جمله موشک استیکس P - 15) ss - N - 2) روسیه و کرم ابریشم چینی (CssC - 2) و اگزوست فرانسوی (MM - 38/40) و هاریون آمریکایی (RGM/UGM - 84) هر موشک کروز را می‌توان با چهار ویژگی اصلی تعریف کرد و این موشک را از نیروی باددنشی (آیرودینامیکی) در طبقات پایین جو (زیر 30 کیلومتر تا 100000 پا) استفاده می‌نمایند.

قابلیتها و عملیات انجام گرفته

موشک کروز در حین پرواز قادر به تغییر ارتفاع و مسیر بوده و این عمل را می‌تواند چند دفعه تکرار کند. موشک حاصل سر جنگی در یک پرواز یک سو با بردی متجاوز از 50 کیلومتر بسوی هدفش می‌رود. موشکهای کروز را می‌توان از طیف گسترده‌ای از سکویی با بردهای متجاوز از 50 تا 300 کیلومتر پرتاب کرد. این موشکها کوچکتر از هواپیما بوده ولی از فن شناخت هواپیما استفاده شده است.

موشکهای کروز کوچکتر و ارزانتر از موشکهای پرتابی (بالستیک) بوده و بطور معمول قیمتی بین 10 تا 25 درصد هزینه یک موشک پرتابی با برد و محموله‌ای مشابه دارند و با پیدایش دستگاه تعیین موقعیت جهانی برای هواپیماها و سازگاری آنها برای کاربردی موشکها از قرار معلوم موشکهای کروز در بردهایی مشابه ، دقت بهتری از موشکهای پرتابی دارند. علت و انگیزه گسترش رشد و فزآینده موشکهای کروز در سه و چهار ساله اخیر پرواز موشکهای کروز آمریکایی تاماهاوک (بی جی ام - 109) در طی جنگ خلیج فارس بسوی هدفهایشان در بغداد بود.

در جنگهای اخیر چندین طرح و نمونه موشکهای کروز علیه یکدیگر بکار رفته است و از جمله موشک استیکس روسی ( SS - N -2) توسط مصر علیه اسرائیل غاصب در سال 1346 و در سال 1350 هند علیه پاکستان بکار رفته و همچنین کپی موشکهای طرح استیکس. موشکهای پدافند سحلی (CCssC-2) با نام کرم ابریشم و (CssC-3) با نام سیرساکر و مدلهای کشتی پرتاب (Css-N-1) اسکراب براش می‌باشد و موشک (Css-N-2) سف فلار در جنگ تحمیلی هشت ساله حکومت بعثی عراق علیه ایران اسلامی بکار رفت.

ضمنا کشور عراق با همین موشکها در سال 1370 کشتیهای متحدین غربی را هدف گرفته است. آمریکا از همین نوع موشک در سال 1365 بر ضد کشور لیبی استفاده کرد و مردم بسیاری را کشت. رویدادهای چند ساله اخیر به روشنی نشانگر رشد و توسعه موشکهای کروز در کشورهایی بود که تا سال 1370 علاقه بیشتری نسبت به توسعه موشکهای پرتابی ابراز می‌داشتند.

یادآور می‌شود موشک کروز سطح به سطح بوده است، "ضمنا تعداد 44 فروند از این نوع موشکها در روزهای 13 و 14 شهریور ماه 75 از سوی نیروهای آمریکایی در خلیج فارس به اطراف شهر بغداد (مرکز نظامی عراق) شلیک گردید." تعدادی از آنها در سکوی پرتاب آتش نشده ، تعدادی نیز عمل نکرده است و شماری نیز دقت کافی نداشته است و به هر حال جان عده‌ای از مردم بی‌گناه با این موشکها گرفته شده است.

هدایت موشکهای کروز امروزی توسط کامپیوتری که در آن‌ها قراردارد انجام می‌شود. در این کامپیوترها مدلی از زمین و پستی و بلندی‌های آن تا هدف وجود دارد و موشک کروز با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای (مانند جی‌پی‌اس) و با حرکت در نزدیکی زمین و تغییر مکرر ارتفاع و مسیر خود به هدف می‌رسد. ردیابی و انهدام موشکهای کروز با کلاهک اتمی به دلیل پرواز نزدیک به زمین برای سیستمهای ردیاب و رادار مشکل است و به این دلیل جزو سلاحهای هسته‌ای استراتژیک محسوب می‌شوند.

موشک کروز برای مخفی ماندن از دید سیستمهای راداری دارای دو خصوصیت است:

1.      سطح مقطع راداری کمی دارد که ردیابی آنرا برای سیستمهای ضد موشکی راداری مشکل می‌کند.

2.      بخاطر استفاده از موتور توربوفن ، حرارت کمی تابش می‌کند و در نتیجه امکان قفل حرارتی روی آن نیز کم است.

معایب

این موشک در عین داشتن تکنولوژی بالا در مقابل انواع ضعیفتری از مبارزات الکترونیکی شکننده می‌باشد. به معنای دیگر در جنگ الکترونیکی می‌توان با ارسال پالسهای مخرب حاوی اطلاعات غلط (غیر حقیقی یا مجازی ) آن را مورد هدف قرار داد، بدین صورت که بلندیها را پست و پستیها را ارتفاع نشان داد. در این حال مسیر حرکت موشک تغییر می‌کند، اما باز می‌توان فرکانس ارسالی ماهواره را برای موشک شناسایی نمود و به آن دستورات اشتباه داد.

همچنین می‌توان آن را در بدو شلیک به کنترل خود درآورد، این امر بسیار ساده است. موشک کروز دارای دو بالچه قلاب‌دار است که به آن امکان سر خوردن و دوام بیشتر پروازی را می‌دهد، اما در صورت عبور از هدف به علت سرعت بالا و داشتن پایانه سوختی دائم سوز نمی‌تواند مسیر رفته را باز گردد، که این هم از ضعفهای آن می‌باشد.

این سامانه از سایت پرتاب در ناوها به علت سرعت در شلیک و تعدد پایانه‌های پرتابی به خوبی استفاده می‌گردد، چون ناو یک هدف متحرک است یافتن آن و هدف قرار دادنش سخت و گاهی غیر ممکن می‌باشد. از مزایای این پرتابه می‌توان به شیرجه رفتن آن بر روی هدف اشاره کرد که این امر نشان دهنده کاربرد آن در زدن اهداف ثابت همچون ساختمانها و سدها و سنگرها نام برد.



 
موشک 1(یکشنبه 87 دی 8 ساعت 3:29 عصر )

تلاش های ایران برای ساخت موشک های بالستیک با برد زیاد و توپخانه هایی با برد بالا را میتوان به سه دوره زمانی تقسیم کرد.دوره اول بین سال های(1977- 1979).دوره دوم در خلال جنگ با دشمن بعثی حوالی سالهای(1980- 1988) و دوره سوم بعد از جنگ در سال(1988)به بعد.
از مرحله دوم به بعد ساخت موشک وارد فاز جدیدی شد و ساخت و طراحی موشک ها به تعداد بالا و همزمان با شرایط خاص انجام شد.(میتوان عنوان کرد که با توجه به اینکه ایران در خلل جنگ 8 ساله تاثیر موشک های بالستیک و فناوری موشکی را درجنگ و استراتژی دفاعی به خوبی درک کرد و بعد از جنگ به سمت استراتژی دفاع موشکی نامحدود روی ورد).
بعد از پایان جنگ ایران کوشید که با کمک گرفتن از مهندسین خارجی برزگ که از کشور خود رانده شده و یا بیکار بودند به توسعه فناوری موشکی خود بپردازد.برنامه موشکی ایران به سرعت پیش رفت و باعث حیرت جهانیان گشت.
سوخت جامد
پایه و شالوده اصلی استفاده از این نوع سوخت موشک های عقاب و شاهین 2 بودند.
ایران از این فناوری به صورت سیتماتیک برای تولید توپخانه های صحرایی خود استفده کرد که باعث ساخت توپخانه های گروه فجر,نازعات و زلزال گردید.تلاش های اولیه به پشتوانه کمک های فنی و تکنولوژیکی چین انجام شد.در همین راستا کارخانه های مونتاژ و تولید صنعتی زیادی در خلال سال های 1991 تا 1992 ایجاد شد.ایران با سرعتی باور نکردنی از چین پیشی گرفت و در ساخت این محصولات از کمک چین بی نیاز گشت.

سوخت مایع
بعد از جنگ,ایران به ازمایش موشک هایی با سوخت مایع روی اورد از جمله موشک اسکاد-بی که به وسیله مهندسی معکوس ساخته شده بود.نمونه بومی موشک اسکاد-بی به نام شهاب-1 شناخته میشد که دوباره طراحی و ساخته شده بود.
بعد از شهاب 1 نوبت به شهاب 2 بود که از روی موشک اسکاد-سی طراحی و تولید شده بود.اخرین موشک از این گروه در حال حاضر موشک شهاب 3 است.تمامی این برنامه ها با کمک های فنی روسیه و کره شمای انجام شد.ایران طرح های زیادی را برای ساخت موشک های شهاب 4(موشکی برای حمل ماهواره),موشک شهاب 5 و شهاب 6 در دست اجرا دارد که اطلاعات کمی از انها وجود دارد و شاید نوع 5 و 6 ان وجود خارجی نداشته باشند.طبق برخی گمانه زنی ها ایران برای گسترس موشک های خود از موشک کره ای تیپدانگ 2 که در چهارم جولای سال 2006 ازمایش شد استفده میکند(اینها همگی حدس و گمانه زنی هایی است که توسط سرویس های اطلاعاتی غربی بیان شده است).

گروه موشک های تاکتیکی ایران
موشک فاتح-110:

موشک فاتح-110 یکی از پیشرفته ترین موشک های بالستیک برد کوتاه است که با دقتی 10 متری قدرت زیادی در نبرد های نزدیک به نیروهای مسلح میبخشد.این موشک بردی 200 کیلومتر در نوع اول و 250کیلومتری در نوع دوم دارد.

 

 موشک چند کلاهکه فجر 3:
موشک چند کلاهکه فجر 3 ایران یک موشک پیشرفته بالستیک است.این موشک به صورت بومی و با سوخت مایع گسترش داده شده است از برد این موشک اطلاعاتی در دسترس نیست.این موشک با توجه به چند کلاهکه بودن از قدرت تخریب بالا در حجم وسیعی برخوردار است.طبق برخی گمانه زنی ها فجر 3 از کلاهکی 3 قسمته ساخته شده است.

 

موشک شهاب 3:
موشک شهاب 3 اولین موشک بالستیک میان برد ایران است.مدل اول این موشک که با نام
Shahab-3A شناخته میشود بردی برابر 1300 کیلومتر را دارست.مدل بعدی این موشک که با نام Shahab-3B شناخته میشود از کلاهکی سنگین تر بهره میگیرد و توانایی هدف قرار دادن اهدافی در 2000 کیلومتری را داراست.نوع اخر این موشک Shahab-3d نامیده میشود که بردی بین 2200 تا 3000 کیلومتر را داراست.

 

موشک شهاب 4:
از این موشک اطلاعات زیادی در دسترس نیست.این موشک در پیشبرد برنامه های فضایی ایران مورد استفاده قرار میگیرد که از سوخت مایع استفده میکند و از موتوری 2 مرحله ای سود میبرد.
---------------------------------------------------------------------------
تقسیم بندی گروه های موشکی جمهوری اسلامی ایران:
توپخانه صحرایی:
? فجر-2
? فجر-3
? فجر-5
? فجر-27
? عقاب
موشک های بالستیک با برد کوتاه:
? سمید(توپخانه)
? تندر-69(توپخانه)
? شاهین2(توپخانه)
? نازعات(توپخانه)
?زلزال(توپخانه
?فاتح-110
?صیغه
موشک های بالستیک میان برد:
? آر-17 ایی نسخه ای از موشک اسکاد- بی
? شهاب-1
? شهاب-2
? شهاب-3
? فجر-3(چند کلاهکه)
? قدر-110
موشک های بالستیک برد بلند:
? شهاب-4(وضعیت نامعلوم)
? شهاب-5(وضعیت نامعلوم)
? شهاب-6(وضعیت نامعلوم
)

 

موشک کروز جنگ افزاری است که پیدایش و توسعه را باید از تعریف و توصیف آن جستجو کرد. تاریخچه موشک که پیدایش آن به جنگ بزرگ اول بر می‌گردد اشاره می‌نماییم. باید گفت یکی از پیشرفتهای عمده تسلیحاتی جنگ بزرگ دوم را می‌توان پیدایش موشکهای آزاد پرواز هدایت نشده) که در زمره سلاحهای کمکی توپخانه به شمار می‌آمدند دانست و اولین کشوری که در این مورد پیشگام بوده کشور اتحاد جماهیر شوروی سابق است که در سال 1309 با نظارت مهندس پتروپاولوسکی در آزمایشگاه دینامیک گاز شهر لنینگراد آغاز گردید. ضمنا در همان سال 1309 طرح پژوهش موشک در کشور آلمان بطور محرمانه و با نظارت سازمان پخش سلاح ارتش نازی آلمان در 35 کیلومتری شهر برلین آغاز گردید.

در سالهای بعد کشورهایی مانند انگلستان ، آمریکا ، فرانسه و ... نسبت به تهیه و تحقیق و تولید و توسعه موشک اقدام نمودند و اما ادامه بحث را تنها در مورد موشک کروز که به معنای جستجوگر ، گشت دریائی و ماجراجو و دیگر مفاهیم و اصطلاحات نظامی است پیگیری می‌کنیم و با توجه به عوامل مهمی چون صرفه اقتصادی ، دقت ، قابلیت انعطاف پذیری در سکوی پرتاب و مأموریت که دلیل گسترش فراوان این موشک در دنیا گردیده است.



 
سنگ کلیه(یکشنبه 87 دی 8 ساعت 3:27 عصر )

سنگ کلیه:

 

بیشترین شیوع سنگ کلیه در گروه سنى ?? تا ?? سال دیده مى شود. معمولاً بزرگسالان بالاى ?? سال از هر دو جنس (زن و مرد) را مبتلا مى سازد اما در مردان ? تا ?? برابر شیوع آن بالاتر است. میزان بروز سنگ هاى کلیوى در کشورهاى توسعه یافته بیشتر است که به دلیل مصرف زیاد پروتئین شیمیائی همراه با رژیم غذایى کم فیبر است. سنگ کلیه از نظر اندازه، از یک دانه شن تا حدود یک توپ تخم مرغى متغیر بوده و ممکن است منفرد یا متعدد باشد.
سنگ هاى کلیوى بر اساس ترکیب سنگ ها به انواع مختلفى تقسیم مى شوند. سنگ هاى کلسیمى، شایع ترین نوع هستند و حدود
??درصد کل سنگ ها را تشکیل مى دهند. شایع ترین نوع سنگ هاى کلسیمى، «اکسالات کلسیم» است. انواع دیگر سنگ هاى کلیوى، سنگ هاى «اسید اوریکى»، «سیستئینى» و «شاخ گوزنى» است.
بیماران مبتلا به سنگ هاى
کلیه معمولاً با دوره هاى درد شدید و پیچشى (متناوب) که هر چند دقیقه یک بار مى گیرد و ول مى کند، مراجعه مى کنند. درد معمولاً ابتدا در ناحیه پهلوها و پشت، درست پایین دنده ها، ظاهر مى شود که به تدریج به کشاله ران و ناحیه تناسلى انتشار مى یابد و با دفع سنگ درد بیمار متوقف مى شود.
بیماران به دلیل فعالیت دستگاه عصبى خودمختار (سمپاتیک)
پوست سرد، تعریق و حالت تهوع دارند. اکثر بیماران خون در ادرار دارند که ممکن است میکروسکوپى باشد و تنها با آزمایش ادرار مشخص شود یا کاملاً ادرار، کدر یا تیره به نظر آید.
چهل درصد بیماران مبتلا به اولین حمله سنگ
کلیه در عرض
? تا ? سال دچار یک حمله مجدد مى شوند و ?? درصد مبتلایان نیز در عرض ? تا ?? سال دچار عود مى شوند. به این دلیل پیشگیرى، مهمترین درمان است. تمام بیمارانى که دچار اولین حمله سنگ کلیه مى شوند باید حدود ? لیتر مایعات و عمدتاً آب خالص بنوشند تا حداقل ? لیتر ادرار در روز ایجاد کنند. در طول شب نیز حتماً باید مایعات مصرف شود چون در این دوره، غلظت ادرار، حداکثر است. مصرف پروتئین حیوانى و میزان مصرف روزانه نمک، باید کاهش یابد و مشخص شده است این دو تعدیل غذایى، خطر سنگ هاى کلیوى عودکننده را کاهش مى دهند. در صورت وجود سنگ هاى کلسیمى باید از مصرف زیاد شیر و فرآورده هاى لبنى اجتناب شود. عوامل خطرزاى سنگ هاى کلسیمى، ?- حجم کم ادرار، ?- مصرف زیاد پروتئین هاى حیوانى، ?- رژیم غذایى نامتناسب (مصرف بیش از حد کلسیم)، ?- پرکارى غده پاراتیروئید، ?- در بستر افتادن طولانى مدت به هر دلیل، ?- سوء مصرف الکل و برخى بیمارى ها و داروها است.
مصرف بیش از حد غذاهاى غنى از اکسالات مانند چاى، کوکاکولاها، آب پرتقال، اسفناج و بادام زمینى باعث افزایش جذب گوارشى «اکسالات» و ایجاد سنگ هاى «اکسالات کلسیم» مى شود..
براى تشخیص سنگ
کلیه از آزمایشات و تصویربردارى هاى مختلف استفاده مى کنند. در ابتدا یک آزمایش ادرار براى تعیین
PH ادرار، مشخص کردن خون در ادرار و رد کردن عفونت، انجام مى شود. رادیوگرافى ساده شکم تصویربردارى از کلیه با تزریق داخل وریدى ماده حاجب (IVP) (در این حالت ماده حاجب از کلیه ترشح مى شود و مى توان لگنچه کلیه و مجارى ادرارى را مشاهده کرد) از دیگر اقدامات تصویرى براى تشخیص سنگ کلیه است. در بیمارانى که از نظر شغلى یا تغذیه اى در معرض خطر بالاى عود هستند، ? تا ? هفته بعد از اقدامات اولیه و پیشگیرى، دو نوبت ادرار ?? ساعته جمع آورى مى شود تا بر اساس آن، نوع سنگ را مشخص کنند و درمان لازم را به کار برند.
در شروع حاد حمله سنگ کلیه، مهمترین اقدام درمانى، کاهش درد است. داروهاى ضداسپاسم براى شل کردن عضلات حالب و کمک به دفع سنگ، مفیدند. بسته به نوع سنگ، داروهایى به منظور متوقف کردن رشد سنگ هاى موجود یا تشکیل سنگ هاى جدید، ممکن است تجویز شود. در مورد سنگ هاى بزرگترى که خودبه خود دفع نشده و باعث ایجاد عوارض، عفونت، یا درد شدید شده اند، اقدامات درمانى تهاجمى و جراحى به منظور حذف آنها لازم است. برخى از اقدامات درمانى تهاجمى عبارتند از: حل کردن سنگ به طریق شیمیایى، درآوردن سنگ با آندوسکوپ، خارج کردن سنگ از طریق پوست، سنگ شکنى با کمک امواج ماوراى صوت از خارج
بدن (
ESWL) و در صورت نیاز جراحى باز است.
بیماران مبتلا به سنگ
کلیه باید از موقعیت هایى که در آنها بروز درد شدید ممکن است خطرآفرین باشد، مانند بالا رفتن ازپلکان و کار بر روى داربست، دورى کنند. در صورت شروع حمله به فعالیت خود ادامه دهید و اصلاً استراحت نکنید، چون فعالیت و حرکت به دفع سنگ کمک مى کند. حتماً رژیم غذایى خود را بر اساس نوع سنگ تشخیص داده شده، تغییر دهید، در مورد همه انواع سنگ کلیه، نوشیدن روزانه حداقل
?? _ ?? لیوان (? لیتر) مایعات و بیشتر از همه آب خالص، ضرورى است. رژیم غذایى کم پروتئین (حیوانى) و کم نمک، کم چربى و پرفیبر توصیه مى شود.

راهکارهایی که در بالا ذکر شد راههای درمان با داروهای شیمیایی می باشد که ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد حال برای درمان این بیماری با داروهای
گیاهی ابتدا می بایست غذاهایی را مصرف کنید که آنها هم طبیعی باشند و هیچ گونه مواد و یا افزودنیهای شیمیایی در آن به کار نرفته باشد زیرا اگر این راه کارها را در پیش نگیرید و به مصرف این گونه غذاها و خوراکیها بپردازید مواد طبیعی بر روی بدن شما اثری نخواهد داشت و اثر یکدیگر را مختل خواهد کرد .
یکی از مسائلی که باید از آن پرهیز کرد استفاده از آبهای شهری و روغنهای نباتی می باشد و جایگزین آنها باید از روغنهای طبیعی حیوانی و
گیاهی و آب چشمه، قنات و یا آبهای جوشیده شهری استفاده نمایید.
درمان سنگ کلیه با داروی صددرصد گیاهی

 



 
سوالات امتحانی نهایی سال سوم(شنبه 87 دی 7 ساعت 7:4 عصر )
نمونه سوالات زیست شناسی 2 (سوم تجربی)
ردیف توضیحات لینک دانلود
1 سوالات طبقه بندی شده تمامی فصلها با جواب دریافت نمونه سوال
2 سوالهای نهایی 80 تا 84 دریافت نمونه سوال
3 خرداد ماه 82 تهران دریافت نمونه سوال
4 شهریور ماه 82 تهران دریافت نمونه سوال
5 خرداد 83 استان مرکزی با جواب دریافت نمونه سوال
6 شهریور ماه 83 استان مرکزی دریافت نمونه سوال
7 دی ماه 83 استان مرکزی دریافت نمونه سوال
8 خرداد ماه 84 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
9 دی ماه 84 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
10 خرداد ماه 85 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
11 شهریور ماه 85 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
12 دی ماه 85 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
13 خرداد ماه 86 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
14 شهریور ماه 86 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
15 دی ماه 86 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
16 دی ماه 86 تغییر رشته با جواب دریافت نمونه سوال
17 دی ماه 86 مدارس خارج از کشور با جواب دریافت نمونه سوال
نمونه سوالات زمین شناسی (سوم تجربی)
ردیف توضیحات لینک دانلود
1 خرداد ماه 82 تهران دریافت نمونه سوال
2 شهریور ماه 82 تهران دریافت نمونه سوال
3 دی ماه 82 تهران دریافت نمونه سوال
4 خرداد 83 استان مرکزی با جواب دریافت نمونه سوال
5 شهریور ماه 83 استان مرکزی دریافت نمونه سوال
6 دی ماه 83 استان مرکزی دریافت نمونه سوال
7 خرداد ماه 84 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
8 شهریور ماه 84 کشوری دریافت نمونه سوال
9 دی ماه 84 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
10 خرداد ماه 85 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
11 شهریور ماه 85 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
12 دی ماه 85 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
13 خرداد ماه 86 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
14 شهریور ماه 86 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
15 دی ماه 86 کشوری با جواب دریافت نمونه سوال
16 دی ماه 86 مدارس خارج از کشور با جواب دریافت نمونه سوال
نمونه سوالات آمار و مدلسازی (سوم تجربی)
ردیف توضیحات لینک دانلود
1 دبیرستان آبسال تهران نمونه 1 دریافت نمونه سوال
2 دبیرستان آبسال تهران نمونه2 دریافت نمونه سوال
3 دبیرستان آبسال تهران نمونه 3 دریافت نمونه سوال
4 دبیرستان شاهد امام نمونه 1 دریافت نمونه سوال
5 دبیرستان شاهد امام نمونه 2 دریافت نمونه سوال
6 دبیرستان شاهد امام نمونه 3 دریافت نمونه سوال
7 دبیرستان شاهد امام نمونه 4 دریافت نمونه سوال
8 دبیرستان فرزانگان نمونه 1 دریافت نمونه سوال
9 دبیرستان فرزانگان نمونه 2 دریافت نمونه سوال
10 خرداد 83 دبیرستان شاهد امام دریافت نمونه سوال
11 دی ماه 84 دبیرستان شاهد امام دریافت نمونه سوال
12 فروردین 85 دبیرستان شاهد امام دریافت نمونه سوال
13 نمونه سوال خرداد استان اصفهان دریافت نمونه سوال
14 نمونه سوال نوبت اول استان اصفهان دریافت نمونه سوال


<      1   2   3      >




بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:2  بازدید

مجموع بازدیدها: 30235  بازدید


» لینک دوستان من «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «